Deze week: Hyundai komt met anti-zelfmoord auto!
Ongeveer drie weken is het nieuwste spotje van de Hyundai van de online kanalen gehaald. In de commercial was te zien hoe een man zelfmoord probeert te plegen door uitlaatgassen in te ademen. De nieuwe Hyundai heeft echter geen/nauwelijks uitlaatgassen dus de poging mislukt. Veel ophef verscheen online, inclusief een blog waarin een Britse vrouw haar man erbij betrekt die ook zelfmoord pleegde. Het spotje werd van internet verwijderd en Hyundai zegt ‘sorry’.
Ik vraag me af
waarom dit Zuid-Koreaanse merk ervoor gekozen heeft om dit online te zetten.
Zijn er zulke grote cultuurverschillen dat mensen het daar kunnen waarderen en
hier niet? Bovendien lijkt het ontzettend op de commercial (drie jaar geleden)
van het Duitse merk Audi. Dit gevoelige onderwerp gebruikten zij eerder als
introductie van de Audi A5. Tenminste, dat hebben ze nooit toegegeven, maar
daar gaan de meesten van uit. Ook dit bedrijf kreeg veel negativiteit over zich
heen en heeft op alle mogelijke manieren dit risicovolle spotje van internet
proberen te verwijderen. Hieronder kun je ‘de commercial’ van Audi bekijken.
Hyundai heeft het beter aangepakt. Het anti-zelfmoord spotje is nergens meer te
bekennen op Youtube, dus als je hem wilt bekijken, kan dat alleen nog op de site: Ongein.
Wat vinden jullie
van deze anti-zelfmoord auto’s? Vinden jullie dat zo’n commercial nog net op
het randje is of er duidelijk overheen?
Voor mij gaat het net iets te ver, maar misschien dat anderen het nog wel oke vinden!
BeantwoordenVerwijderenHeftige reclame, maar tegenwoordig 'trekt iedereen zich alles aan'. Dat is dan wel weer zo. Maar ik vind het persoonlijk ook vrij ver gaan!
BeantwoordenVerwijderenIk vind dan trouwens die Secondlove reclames nog veel erger. Discreet een affaire?! WTF?
Nice!
BeantwoordenVerwijderenNicky
www.mywishstyle.com
ik vind het wel erg op het randje, maar ze krijgen er wel veel aandacht mee - ik vind het wel wat ver gaan!
BeantwoordenVerwijderenIk vind het vreemd dat zo'n milieuvriendelijke auto (want dat is het dus eigenlijk) niet als zodanig gerepresenteerd wordt. Nu wordt het inderdaad veel besproken omdat er zo'n heftig onderwerp aansnijdt in de commercial, maar in feite is het gewoon een hele zuinige milieuvriendelijke auto. Raar dat sommige merken ervoor kiezen liever te shockeren dan milieubewust te zijn. En ook een beetje jammer...
BeantwoordenVerwijderenIk vind het eigenlijk wel wat ver gaan.. Naar mijn idee maak je op die manier geen reclame voor een auto..
BeantwoordenVerwijderenZe krijgen er wel heel veel aandacht voor, maar ik vind nou niet echt dat je dan de juiste en positieve aandacht krijgt. Ik denk eerder dat je mensen nu op het idee krijgt dat ze het wel gaan proberen via deze auto, maar dan misschien wel op een nog slechtere en ergere manier
BeantwoordenVerwijderendit was denk ik juist de bedoeling toch dat iedereen het er over heeft? ze staan in de spotlight, negatief dat wel.. maar aandacht is aandacht voor het bedrijf en de auto :P
BeantwoordenVerwijderenhmm 't is wat mij betreft toch ook wat erover
BeantwoordenVerwijderenHmm, beetje overdreven..
BeantwoordenVerwijderenGaat een beetje ver...
BeantwoordenVerwijderenMet pasen is een goede vriend van m'n overleden nadat hij geen andere uit weg meer zag. Dat andere mensen daar zo makkelijk over doen vind ik vreemd.
BeantwoordenVerwijderenWow heftig, sterkte!
VerwijderenDit gaat me wel echt te ver! Zulke dingen moet en kan je gewoon niet gebruiken voor reclames..
BeantwoordenVerwijderenGaat klein beetje te ver, maar zal zeker aandacht trekken :)
BeantwoordenVerwijderenHello Dear!
BeantwoordenVerwijderenFollowing you via Bloglovin and GFC.
Follow me back if you want! ♥
http://muffliato9.blogspot.com/