dinsdag 6 augustus 2013

Sportieve vakantieactiviteit #3: windsurfen

Tien dagen geleden vertrok deze vakantieganger met twee vriendinnen naar het pizza- en pastaland: Italië. We verbleven in Rimini, een mooie plek om te feesten aan de Adriatische Zee. Voor mij de eerste keer in Rimini, maar ook in Italië. Ik vind het leuk om nieuwe dingen uit te proberen en daarom besloten we te gaan windsurfen!

In eerste instantie wilden we gaan kitesurfen, maar door de harde golven was dat te moeilijk voor beginners. We gingen voor windsurfen! Een sport die je zeker niet mag onderschatten. We begonnen in het ondiepe water. Met moeite hield ik mezelf op de plank, maar bij de eerste de beste golf lag ik alweer plat in de zee... Zout te happen. Met vallen en opstaan, ging het beetje bij beetje beter. Het was tijd om met een speedboot dieper de zee op te gaan. Uiteindelijk is het me gelukt om vanuit de zee terug te windsurfen naar het strand, mèt sturen en zonder vallen!


Al met al is windsurfen een leuke sport om eens te proberen. Met een uurtje les zie je al duidelijk vooruitgang. Ik wil dit zeker nog eens gaan doen! 

Hebben jullie al eens gesurft?

18 opmerkingen:

  1. Nee nog nooit, lijkt mij wel heel vet om te doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gezellig! Het ziet er niet al te makkelijk uit, maa het vallen is waarschijnlijk dubbel zo fun. Heb nog nooit gesurft, behalve eens op een plank gedobberd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat lijkt me dus zo gaaf om eens te doen! Mijn vader heeft het vroeger heel veel gedaan.

    Love,

    Rowan

    Personal Style Blog www.redreidinghood.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vorig jaar ben ik op surfvakantie geweest (golfsurfen) in Zuid-Frankrijk en dat was echt mijn fijnste vakantie ooit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jaaaa, ik ben gek op golfsurfen. Heb het veel gedaan toen ik in Afrika woonde. Windsurfen heb ik wel eens gedaan in Friesland haha. Ook leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb het nog nooit gedaan,
    maar volgens mij zou ik dit wel leuk vinden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat tof zeg! Ik wil sowieso nog een keertje leren surfen. xo

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar het lijkt mij wel heel gaaf om eens te gaan surfen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik ben ooit eens gaan surfen maar dat was niet meteen iets voor mij :p

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw lijkt me echt heel leuk om te doen, sportief doen op een feestvakantie is echt leuk! Helaas waren mijn vriendinnen het daar niet mee eens haha ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik zag ze het in Lanzarote ook heel veel doen, lijkt me echt gaaf om eens te doen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaa in Fuerteventura deden ze het ook veel, je hebt daar veel wind. Zeker een aanrader hoor :)

      Verwijderen
  12. Ik heb het 1 keertje gedaan, ik vond het echt heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nooit gedaan maar wil het zeker eens gaan doen. Lijkt me hilarisch :')

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik vind dit superleuk! maar wel echt moeilijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. aah wat gaaf dat je het op zee hebt gedaan! windsurfen is inderdaad heel erg leuk, als je het eenmaal kan wil je een lekker harde wind erbij en gaan!
    ik ben vorig jaar op zeil/surfkamp geweest waar ik 3 dagen non stop heb leren windsurfen! zo ontzettend leuk en jammer dat ik me had ingeschreven voor een combi surfen en zeilen, want na die 3 dagen 'moest' ik dus gaan zeilen haha :)
    dit jaar nam ik de gok en huurde ik een plank en zeil voor op een prachtig stuwmeer in de bergen van frankrijk, en ik kon het nog! was bang dat ik weer moest inkomen maar ik surfte zo weg haha :D

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat gaaf dat je dat ging doen! Ik heb dat nog nooit gedaan, lijkt mij wel tof. Sowieso wil ik een keer proberen te surfen of alles wat daarmee te maken heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jup, ik windsurf zelf en wil er zeker verder in gaan!

    BeantwoordenVerwijderen