donderdag 6 juni 2013

Sportieve vakantieactiviteit #2: Parcours Aventure

Een titel op z’n Frans. Waarschijnlijk weet toch iedereen wat ik bedoel. Ooit zelf door de bomen getokkeld? Dan weet je vast ook hoe leuk het is! Ik heb het minimaal vijf keer gedaan. Één keer in België en de andere keren in Frankrijk.

Hoe hoger hoe beter, daarom waren de keren in Frankrijk het leukste. Je zit goed vast, dus over een ravijn of rivier heen sjezen, geeft zo'n kick! Alhoewel, het voelt niet altijd alsof je goed vast zit. Neem bijvoorbeeld de Tarzansprong (foto links onder). Je moet jezelf vastmaken aan de ‘liaan’ en via die liaan in een net springen. Volgens mij de moeilijkste sprong die ik ooit genomen heb tijdens zo’n parcours aventure. 


Misschien klinkt het allemaal niet zo risicovol omdat je toch vast zit. Toch wil ik écht niet met een ladder (als dat nog kan qua hoogte) door ervaren gasten uit de bomen worden gehaald. Dat gebeurde ooit bij mijn vader, die zichzelf nog iets te sportief had ingeschat als 45-jarige.

Hebben jullie ooit door de bomen getokkeld? Zo ja, wat was de leukste plek?

14 opmerkingen:

  1. Leuk, dit is echt iets voor mij! Ik heb ooit eens iets gelijkaardigs gedaan toen ik nog op de middelbare school zat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het een keer gedaan in Frankrijk! Ik vond het dood eng, en bij iedereen ging het goed met de controller, behalve bij mij natuurlijk haha! (Niks ernstigs gebeurd hoor, maar ik kwam vast te zitten haha)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaa inderdaad heel erg leuk, heb het ook vaak gedaan!
    Vroeger toen ik op scouting zat ben ik weleens in Duitsland wezen klimmen, abseilen en tokkelen (dus niet alleen in de bomen maar ook echt in de bergen met rotswanden :)) en heb ook een keer een rivier overgetokkeld (zeg je dat zo?) in tjechië!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het super gaaf! Ik heb het al meerdere keren gedaan, en ik vind het echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg leuk! Ik heb dit een paar keer gedaan in Duitsland, dat was echt leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jaaa super vaak en het gaafste was volgens mij ergens in Frankrijk maar weet niet precies waar xd

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb het een keer gedaan in Costa Rica, de hoogste was boven zo hoog dat alle mensen stipjes waren. Maar het was zo gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jaaaa dit heb ik ook een keertje gedaan! In Frankrijk twee keer in van die torenhoge bomen en ook een keertje ergens in Nederland. Vlakbij Apeldoorn ofzo? In ieder geval in die hoek van het land haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, dit lijkt me echt heel tof om te doen!

    xo Anouk
    www.keysofanouk.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind dat zó gaaf maar weet al dat ik dat nooit zal durven. Zet mij op drie meter hoogte en ik gil het al uit. Jammer want ik vind het zo'n geweldig idee voor een leuke activiteit! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is zo stoer. Ik heb het nooit van zulke hoge hoogtes gedaan maar ik zou het wel willen! Heel gaaf :D

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat wil ik ook heel graag nog eens doen, al lijkt het me best eng! Maar moet het een keer gedaan hebben!

    BeantwoordenVerwijderen