zondag 26 mei 2013

Merken sponsoren lef

Gewaagde trucs trekken aandacht. Bij mens, maar ook zeker bij de media. Merken maken daar gebruik van. Een hele experience rondom het merk. Vaak door middel van evenementen, maar je ziet ook personen die worden gesponsord omdat ze simpelweg bij het merk aansluiten.

Neem het evenement Wake The Line van O’Neill. Een wedstrijd waarin wakeboarders en –skaters heel wat risicovolle stunts moeten uithalen om die felbegeerde eerste prijs in de wacht te slepen. Dit evenement past helemaal in het plaatje van het surfmerk. Om zo’n breed mogelijk publiek erbij te betrekken, was het afgelopen twee dagen te volgen op een livestream. Wanneer je Wake The Line gevolgd hebt en je koopt een bikini van O’Neill, heb je er een gevoel bij. Leuk dat die stoere wakeboarders in hetzelfde merk rondlopen als jij.
Niet alleen O’neill pakt het slim aan. Een nog bekender voorbeeld hierbij is Red Bull. Het energiedrankje dat je vleugels geeft. Red Bull sponsort atleten & teams, sporten, evenementen, muziek en cultuur. Een heleboel mensen die barsten van de energie en graag hun lef aan de buitenwereld willen tonen.

Bij mij wekt het sympathie op voor het merk. Dat ze zulke mooie evenementen organiseren en mensen ondersteunen in het uitvoeren van stunts.  

Wat vinden jullie van de evenementen van O’Neill en Red Bull?

2 opmerkingen:

  1. Ik heb dat van Red Bull gezien toen ik een keer op vakantie was in Kroatiƫ, zag er echt heel tof uit!

    www.fashiable.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh so pretty!Have a great day,love!
    xx
    B.
    http://www.beeswonderland.com/

    BeantwoordenVerwijderen