donderdag 9 mei 2013

Billboard Anar Foundation

Nieuwe ideeën van professionals in de communicatiewereld. Soms top, maar soms ook zeker een flop. Ze hebben heel wat lef nodig om zo’n idee naar buiten te brengen. Een kritische blik van vakmensen, maar ook zeker van de consument, moet zo’n bedrijf wel tegen kunnen. Een reclamebureau in Spanje komt in ieder geval met een mooi idee (naar mijn mening) voor de Anar Foundation naar buiten!

Het billboard in Spanje toont andere beelden aan kinderen dan aan volwassenen. De Anar Foundation helpt kinderen die mishandeld worden. Ze willen er graag zoveel mogelijk helpen en hebben dus extra donateurs nodig. Daarom schakelde ze het reclamebureau Grey in om dit doel te verwezenlijken.

Het bureau vond het belangrijk dat kinderen ook de boodschap kunnen lezen als ze samen met zo’n misbruiker over straat lopen. Hier hebben ze een billboard voor bedacht waarbij het beeld afhankelijk is van de invalshoek. Kinderen kleiner dan 1,3 meter lezen de volgende tekst: ‘Als iemand je pijn doet, bel ons en wij helpen je!’, terwijl volwassenen de waarschuwende tekst: ‘Soms is kindermishandeling enkel zichtbaar voor het kind’ te zien krijgen.

Is het nog niet helemaal duidelijk? Kijk dan het volgende filmpje:


Wat vinden jullie van dit billboard?

5 opmerkingen: