Ik heb geschreven over reclame met lef. Voor mijn bezoekers die geïnteresseerd zijn in communicatie, verwijs ik je door naar: Reach! Of lees het hieronder.
Regina, studente tweedejaars
Communicatiemanagement. Blogt over mensen en merken die lef tonen. Kijk op www.leefmetlef.tk
Reclame met lef
Met de hele
familie op de bank, de hele avond kijkend naar die ene heilige zender. Nee, dat
zie ik bij Regina thuis niet zomaar gebeuren. Vroeger werd je bijna gedwongen
om naar die ene zender te kijken, meer aanbod was er niet. Het medialandschap
van tegenwoordig heeft zich enorm uitgebreid. Door het brede aanbod kun je als
reclamemaker nichen. Maar de aandacht van de consument trek je niet één-twee-drie.
De gemiddelde westerling ziet 3.600 reclame-uitingen per dag. Hoe kom jij met
je bedrijf of merk dan toch in de picture?
De consument als producent
Maak reclame met
lef! We leven in een netwerkmaatschappij, waarbij word-of-mouth heel belangrijk
is. Je bekijkt eerder een filmpje als een vriendin je daarover tipt, dan
wanneer een bedrijf dat doet. Ook kunnen we niet helemaal meer spreken van een consument.
Met de komst van de smartphone is de consument ook producent geworden. Lef valt
op en wordt gefotografeerd, gefilmd en gedeeld. Op die manier belandt het zo in
verschillende netwerken en maakt de media er een grotere hype van.
Gevaarlijk
Nu nog zorgen dat
jouw reclame-uiting gedeeld wordt. Ooit gehoord van de drie G’s? Grof, geil en
grappig, daar moet het aan voldoen, willen mensen het doorsturen op social
media, bleek uit eerder onderzoek. Ik wil daar graag een vierde G van
gevaarlijk aan toevoegen. Niet alleen stunts worden bewonderd door mensen, ook
bedrijven die radicale beslissingen nemen of in hun campagne iets durven doen
met taboes of gevoelig liggende onderwerpen.
Lef wordt beloond
Bij Business to
Consumer marketing zien we al redelijk wat bedrijven die deze stap durven te
zetten. Denk hierbij aan autobedrijven met campagnes over anti-zelfmoordauto’s
of merken als Red Bull die lef sponsoren. Waarom blijft Business to Business
achter? Deze bedrijven lijken vaak voorzichtig te zijn omdat het er zakelijker
aan toe gaat. Toch is het heel belangrijk om je te onderscheiden! Durf anders
te zijn dan andere bedrijven, neem risico’s en ben niet bang om een fout te
maken. Lef wordt beloond.
Wat vinden jullie van mijn gastblog?
Wow Regina! Super vet dit joh! Cool dat je voor iemand anders hebt mogen schrijven!
BeantwoordenVerwijderenThankss, haha ja he :)
VerwijderenLeuke gastpost heb je geschreven!
BeantwoordenVerwijderenFollowed you :)
BeantwoordenVerwijderenI liked your fb page as well!
Check out this giveaway on my blog
xx Sofie
Your Princess is in Another Castle
Gaaf dat je dit mocht schrijven voor ze! Leuk!
BeantwoordenVerwijderenLeuk!
BeantwoordenVerwijderenWat een leuk en super interessant stukje, ik vind dat je het heel pakkend en duidelijk hebt geschreven! Cool :D
BeantwoordenVerwijderenxx
Wat super gaaf dat je dit mocht doen zeg! Leuk heb je het geschreven
BeantwoordenVerwijderengaaf!
BeantwoordenVerwijderenHele leuke gastblog zeg!
BeantwoordenVerwijderenWat een leuk artikel! Tof dat je voor iemand anders mocht schrijven :)
BeantwoordenVerwijderenxo Anouk
www.keysofanouk.nl
Goed bezig Regina!! :D
BeantwoordenVerwijderenLeuk geschreven!
BeantwoordenVerwijderenHeel erg goed geschreven!
BeantwoordenVerwijderen